Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Arnoud Hulst - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Arnoud Hulst - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

16 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Het verschil kan bijna niet groter zijn: 10 minuten geleden loop ik nog over de Strip van Las Vegas, knipperend en glimmend als altijd. Mensen praten, schreeuwen en drinken. Nu staat Bob Dylan op het podium van een stille concertzaal. De Nobelprijswinnaar voor Literatuur zingt op zijn 77e nog alsof hij in zijn beste jaren zit. Het is indrukwekkend om deze levende legende nog aan het werk te zien. Al lijkt hij deze optredens inmiddels als verplicht nummer te zien. Muzikaal ontzettend sterk, maar een praatje, grapje of iets van show blijft weg.

Na ruim 14 uur vliegen ben ik er dan, Las Vegas! Tijd om te wennen is er niet. Zodra ik mijn koffer het Excalibur hotel inrol, komt de lucht van sigarettenrook en het licht van de gokkasten me tegemoet. “It’s crazy in here”, zucht een Engelsman tegen me in de lift. Hij gaat het nog zwaar krijgen. Las Vegas heeft zijn eigen ritme, zijn eigen leven. Het kitcherige Caesars Palace en het Venetian, waar hele Italiaanse straten zijn nagebouwd, inclusief grachten met Venetiaanse gondels, zijn de hele dag vol met gokkende en drinkende toeristen. Buiten maken mensen foto’s van zichzelf bij de skyline van New York, de Eiffeltoren en de piramide van Cheops, elk hotel heeft zijn eigen sfeer dat tot in perfectie wordt doorgetrokken. In elk casino, club en bar hangt diezelfde onbezorgde sfeer. Een bezoek aan Fremont Street tussendoor is erg fijn. Het oudste casinostraatje van Las Vegas is gezellig, overzichtelijk en ademt nog die klassieke casinosfeer.

Toch hangt er deze dagen iets minder onbezorgds over Las Vegas. Tussen de gekte die 24/7 doorgaat, leeft in Las Vegas de schietpartij van twee weken geleden nog volop. #VegasStrong is de term die je overal tegenkomt. Bij het “Welcome to the fabulous Las Vegas”-bord, hét kenmerkende van Las Vegas, is een monument gemaakt. Een kruis voor elk dodelijk slachtoffer. Familie, vrienden en vreemden hebben dingen aan die kruizen gehangen. Foto’s, knuffels, baseballcaps, zelfs flesjes bier en whisky. Ik kijk naar de foto’s en zie leeftijdsgenoten. Mensen die je in Las Vegas continu tegenkomt, net als ik lachend, drinkend, onbezorgd genietend.
‘s Avonds is het weer druk op de Strip. Duizenden mensen hebben een mooie avond. Ze lachen, drinken en genieten. #VegasStrong

• 18 Oktober 2017 - 07:19

Mirna:

En dit is nog maar het begin, gaaf! Geniet ervan. x

• 18 Oktober 2017 - 09:01

Dirk, Thomas, Michiel, Louise:

Hoiii Arnoud! Klinkt goed allemaal, geniet ervan. We miss you, Michiel en Dirk moeten steeds huilen. Tot snel X

• 18 Oktober 2017 - 09:31

Dirk, Thomas, Michiel, Louise: